top of page
  • polzkovahisica

Velika premična abeceda




Peščene črke in premična abeceda so stalnica v montessori vrtcih in eden najbolj poznanih montessori materialov.


Ko sem se spoznavala s pedagogiko montessori in ko so otroci odraščali, sem si zaželela, da bi tudi doma imeli peščene črke in kasneje še premično abecedo. Če želiš kupiti, je precej drago. Če želiš narediti sam, pa zadeva terja precej časa in energije (ki je pa mame majhnih otrok nimamo na pretek). Iz samolepilne folije je namreč potrebno izrezati vsako posamezno črko. Pisano, seveda. (Za tiste, ki morda ne veste - velika premična abeceda je sestavljena iz pisanih črk, ki so izrezane iz papirja oz. iz papirja, nalepljenega na samolepilno folijo modre oz. rdeče barve in jo otroci v montessori vrtcih uporabljajo kot predstopnjo pisanja (ko si otrok že želi pisati, a njegova roka in telo še nista pripravljena na ta podvig).


Ob obisku Metuljeve dežele na Avstrijskem Koroškem (o tem sem pisala tukaj) pa sem dobila zanimivo idejo, ko sem opazovala otroke od 2,5 let do 13 let starosti, kako navdušeno se igrajo s črkami na lesenih deščicah.


Izdelava takšne abecede je cenovno ugodna, pa še precej hitro je narejena.


Potrebujete le:

· Vsaj 100 lesenih deščic (ostankov – najbrž jih lahko dobite pri vsakem mizarju),

· mus gumo,

· akrilne barve (lahko tudi barve za les) – rdečo in modro,

· čopič,

· lepilo (jaz sem uporabila Mekol),

· veliko prostora.


Odločila sem se za velike tiskane črke, ker sem premično abecedo pripravljala za montessori urice, ki so se jih udeleževali otroci, ki niso hodili v montessori vrtec in niso poznali pisanih črk, poznali pa so velike tiskane.


Iz mus gume sem izrezala črke (če bi delala še enkrat, bi črke sprintala, takrat sem jih narisala prostoročno) in črke zrcalno (s tem sem imela kar nekaj problemov) nalepila na deščice.


Ko se je lepilo posušilo (lepilo lahko »stopi« mus gumo, zato ni treba pretiravati z njim), pa sem se lotila barvanja in odtiskovanja.


Vsako črko sem odtisnila petkrat, pa se mi zdi, da je (nekaterih črk) še premalo (če otrok želi napisati stavek, hitro zmanjka črk).


Poleg tega, da je odtiskovanje črk na lesene deščice precej hitro, pa je dobra stran abecede na lesenih ploščicah še ta, da ima vsaka ploščica dve strani. In lahko na eno deščico odtisnete dve različni črki.


Pri izdelavi abecede sem se držala pravila, ki velja za montessori črke – rdeča barva označuje soglasnike, modra pa samoglasnike.



209 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page