top of page
  • polzkovahisica

Umetniki, umetnost ... in zelo uporaben nasvet




Včasih se ljudje trudimo in mučimo z nekim delom v neskončnost, pa nam kar ne gre in ne gre izpod rok. Ali pa nam gre, ampak je rezultat daleč od želenega.


Potem pa pride mimo nekdo, ki da eno majhno, majceno pripombo in sem nam razsvetli um, spremenimo malenkost in delo steče kot namazano.


Spomnim se dni v montessori vrtcu.


Materiali so bili skrbno pripravljeni na policah, da so otrokom omogočali čim večjo samostojnost.


Med drugim je bil na polici pripravljen tudi material za umetnost. Štampiljka, tempera barva (mogoče je bila prstna barva), čopič in risalni papir.


Otroci so po materialu zelo radi posegali, a ko sem opazovala njihovo delo, sem videla, da večkrat iz prelepega metulja na štampiljki nastane en navaden zmazek na papirju. Otroška navdušenost nad stiskanjem barve iz tube pač ne pozna meja. In da ne govorimo o nanašanju barve na čopič in potem s čopičem na štampiljko.

Bilo mi je žal, a se – razen tega, da bi kupili blazinico za štampiljke – nisem domislila rešitve.


Zadnjič pa sem – oh, kakšna sreča – prisostvovala grafični delavnici. Včasih je pa »zaposlitev izven okvirja« prav kul zadeva.


In ko sem opazovala umetnico, ki je najprej barvo iztisnila na linolej, jo potem z valjčkom razmazala in šele nato nanesla na – hm, kako se temu reče – linorez mogoče? Torej, ja ... barvo je nanesla na linorez (če se reče kako drugače, dobrodošli, da me popravite). In meni je ob tem naredilo KLIK!


Kaj pa če bi naslednjič otrokom pripravila material tako, da ne bo več zmazek namesto štampiljke?


Da bi otrokom pokazala, da sicer barvo iztisnejo na paleto, potem pa namesto, da jo s čopičem nanašajo direktno na štampiljko, jo nanesejo na nekakšno podlago (lahko linolej, super pa se obnese tudi mus guma), jo razmažejo in potem v to razmazano barvo pritisnejo štampiljko in šele nato štampiljko odtisnejo na papir.

In zadeva dejansko deluje. Odtisi so precej bolj čisti. Smo preizkusili že takoj naslednji dan.

Zdaj pa potrebujete le še:


· tempera ali prstne barve,

· štampiljko,

· čopič,

· podlago (linolej ali mus guma).


Veselo ustvarjanje.

24 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page