top of page
  • polzkovahisica

Lepotec na parkirišču

To pa moram deliti z vami.


Namreč … danes zjutraj, ko sem prihitela na parkirišče, sem na avtu opazila nekaj čudnega.

Nekaj ni bilo prav. Ni bilo tako kot po navadi.

Previdno sem se približala in zagledala … gromozanskega metulja.




Foto: Clemens Nestroy


Poznavalci bi me zelo hitro popravili.


Ja, saj vem. Metulji imajo med spanjem/počitkom zaprta krila, vešče pa odprta.

In ta moj lepotec je imel razprta krila. In je spal.


Torej … zagledala sem OGROMNO VEŠČO. Take res še nikoli nisem videla.


Bila je večja kot moja dlan. In njene nožice so izgledale kot kakšni hudobni kremplji.


Če bi na veščo naletela v drugačnih okoliščinah (da se mi ne bi mudilo v službo in bi bili otroci prisotni) bi najbrž kar na licu mesta naredili raziskovalno ekspedicijo (tako … na daljavo seveda), tako pa sem se potrudila na čim nežnejši način prepoditi živalco (bila je precej zaspana in zelo nepripravljena na sodelovanje).


Ni mi dalo miru in sem takoj, ko sem lahko, pobrskala za informacijami, kdo je ta veliki lepotec nad kolesom mojega avta.


Presenečena sem odkrila, da je to JAPONSKA SVILOPREJKA.


In jaz sem jo pregnala? Adijo bogastvo, adijo lepe obleke.


Sploh nisem vedela, da živijo tudi pri nas. Sviloprejke namreč, ne obleke.


Striček Gugl je povedal, da so jih namerno naselili.

Razpon njegovih kril sega od 11 do 15 centimetrov

Vidimo jih lahko od aprila do septembra, naokoli pa letajo od avgusta do septembra.

Živijo v nižinskih listnatih gozdovih in parkih. Najdemo ga na hrastu, bukvi, pravem kostanju, gabru in šipku.

Jaz bi rekla še, da ga lahko najdemo tudi na avtu v bližini avtomobilskih gum – vsaj sodeč po mojem jutranjem odkritju in po fotografiji, ki sem jo našla na spletu – tudi tam je lepotec (ali bi morala reči lepotica) v zavetju avtomobila in njegovih gum (fotografija zgoraj).

Zdaj, ko vem, kaj vse živi v našem okolju, bomo lahko (naslednje leto) z otroki bolj pozorni, če bomo na naših sprehodih srečali kakšno veliko zeleno gosenico. Ki je najbrž zelo, zelo lačna, če potem iz nje nastane takšen metulj.

7 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page